BREAKING NEWS
Home » Author Archives: AlimSN

Author Archives: AlimSN

Selawat Tafrijiyah

Selawat-Tafrijiyah

Selawat Tafrijiyah. Antara doa yang biasa kita minta setiap kali selepas mengerjakan solat ialah semoga kita dimurahkan rezeki.. Jadi pada kali ini, saya ingin berkongsikan satu lagi bacaan yang sesuai untuk dibaca supaya kita sentiasa dimurahkan rezeki.. Selain daripada mengamalkan Ayat Seribu Dinar Selawat Tafrijiyah disebut juga “Selawat Kamilah” atau “Selawat Nariyah” yang ertinya sempurna atau terbuka sehingga menjadi lapang. ...

Read More »

Cara Terbaik Jimatkan Kos Senggaraan Kereta Anda!!

MESTI BACA - Adalah Anda Membazir Untuk Kereta Anda

Cara Terbaik Jimatkan Kos Senggaraan Kereta Anda!! Akhir-akhir ini memiliki kenderaan berenjin sama ada kereta, motosikal, panduan 4 roda, mpv dan sebagainya adalah satu keperluan yang sangat ketara. Rata-rata penduduk Malaysia memiliki sekurang-kurangnya sebuah kereta dan sebuah motosikal.  . Tahukah anda berapa bajet yang diperlukan oleh kenderaan anda seminggu, sebulan atau setahun? Agaknya ramai antara kita tak pernah kira secara ...

Read More »

4 Jenis Kucing Parsi Yang Popular Di Kalangan Penggemar Kucing

Kucing-parsi

4 Jenis Kucing Parsi Yang Popular Di Kalangan Penggemar Kucing. Apakah Anda pencinta kucing? Jika ya, tentu sudah tidak asing lagi bukan dengan jenis kucing parsi? Kucing parsi (Persian) merupakan salah satu jenis kucing yang sangat popular di seluruh dunia. Banyak para pencinta kucing yang lebih memilih kucing parsi sebagai haiwan peliharaannya. Tapi tahukah Anda, ternyata kucing parsi tidak hanya ...

Read More »

Bagaimana Cara Mencuci Tangan Dengan Betul?

Bagaimana Cara Mencuci Tangan Dengan Betul

Bagaimana Cara Mencuci Tangan Dengan Betul? Tangan boleh menyimpan banyak kuman seperti Salmonella, E.coli dan norovirus. Kuman tersebut tersebar ketika anda pergi ke tandas, menukar lampin bayi, memproses daging mentah, berjabat tangan dengan orang lain atau bersentuhan dengan sumber kuman, misalnya sampah atau najis. Bayangkan jika tangan yang anda guna untuk makan telah dicemari kuman-kuman tersebut. Anda boleh diserang pelbagai penyakit. ...

Read More »

Mengapa Rasulullah Melarang Lelaki Kencing Berdiri

Mengapa Rasulullah Melarang Lelaki Kencing Berdiri Sunnah-cara-kencing Mengapa Rasulullah Melarang Lelaki Kencing Berdiri

Mengapa Rasulullah Melarang Lelaki Kencing Berdiri. Hadis yang diriwayatkan oleh Aisyah radhiyallahu ”anha, di mana beliau berkata,“Siapa yang menyatakan bahawa Rasulullah SAW kencing sambil berdiri, jangan dibenarkan. Beliau tidak pernah kencing sambil berdiri.” Dari Aisyah ra. berkata bahawa Rasulullah SAW tidak pernah kencing sambil berdiri semenjak diturunkan kepadanya Al-Quran. Secara perubatan kencing berdiri adalah penyebab utama penyakit batu karang pada ...

Read More »

Produk Ajaib Kaedah Perawatan Homeopathy Mutiarassyifa

homeopathy_works

Produk Ajaib Kaedah Perawatan Homeopathy Mutiarassyifa . Assalamualaikum. Akhir-akhir ini masalah kesihatan terutama penyakit-penyakit kronik 3 serangkai (kencing manis, darah tinggi dan komplikasi jantung) semakin berluasa menyerang anggota masyarakat kita. Hal ini mungkin berkaitan secara langsung dengan budaya pemakanan dan cara hidup masakini. Sehubungan itu juga pelbagai produk kesihatan/ubatan telah dihasilkan. Bagaimana pun kali ini saya nak kongsikan mengenai produk Mutiarassyifa keluaran DR ...

Read More »

Hidayah

hidayah

Hidayah. Waktu azan Isyak sudah berkumandang di surau dekat simpang tiga itu. tak jauh beberapa meter dari situ ada sebuah pondok menunggu bas. Ada seorang budak Melayu tengah melepak seorang diri bermain gitar di situ. Ada seorang apek tengah menolak basikal tuanya lalu di depan pondok tersebut. Tengah syok budak Melayu tu goreng lagu Wings sejati, tiba2 gorengan dia terhenti. ...

Read More »

Tanda-tanda Terkena Gangguan Jin

Tanda-tanda Gangguan Jin

Tanda-tanda Terkena Gangguan Jin Jin lebih dahulu diciptakan daripada manusia sebagaimana dikabarkan Allah dalam firman-Nya: “Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia ( Adam ) dari tanah liat kering ( yang berasal ) dari lumpur hitam yang diberi bentuk. Dan Kami telah menciptakan jin sebelum ( Adam ) dari api yang sangat panas.” (Al-Hijr: 26-27) Kerana jin lebih dulu ada, maka ...

Read More »

Cerita Supplement Penambah Ketinggian

Cerita Supplement Tambah Ketinggian-01

Cerita Supplement Penambah Ketinggian.  “Aku punya ketinggian 160 cm dan 5′ 4″ kalau tak silap aku. Aku masih ingat, aku berhenti membesar masa umur aku 12 tahun dan pada masa tu, ketinggian aku 160 cm dan 5’4” . Sekarang ni, umur aku dah genap 18 tahun selalu jugak aku ukur ketinggian aku, tapi langsung tak membesar walau sikit pun. Ayah ...

Read More »

Petua Hilangkan Buncit

petua-hilangkan-buncit

Petua Hilangkan Buncit. Kalau bab perut buncit, mesti kaum wanita agak gelisah. Mungkin pasangan tidak kisah tetapi seeloknya jagalah penampilan demi pukau si dia 24 jam. Ya, kali ini anda boleh cuba petua ‘ajaib’ dan mudah ini, cukup berkesan hilangkan perut buncit seawal seminggu dan boleh mengurangkan selera makan anda…   Bahan-bahan: Lemon (setengah) Kurma (2 biji) Secawan air suam ...

Read More »

Doa ‘Atabah Al-Ghulam

Doa 'Atabah Al-Ghulam

Doa ‘Atabah Al-Ghulam. إِلَهِيْ إِنْ كُنْتَ قَبِلْتَ تَوْبَتِيْ وَغَفَرْتَ حُوْبَتِيْ فَأَكْرِمْنِيْ بِالفَهْمِ وَالحِفْظِ حَتَّى أَحْفَظُ كُلَّ مَا سَمِعْتُ مِنَ العِلْمِ وَالقُرْءَانِ إِلَهِيْ أَكْرِمْنِيْ بِحُسْنِ الصَّوْتِ وَالنَّغَمَةِ حَتَّى أَنَّهُ مَنْ سَمِعَ قِرَآءَتِيْ يَزْدَادُ رِقَّةً فِيْ قَلْبِهِ إِنْ كَانَ قَاسِيَ القَلْبِ. إِلَهِيْ أَكْرِمْنِيْ بِِالرِّزْقِ الحَلاَلِ وَارْزُقْنِيْ مِنْ حَيْثُ لاَ أَحْتَسِبُ  ” Ya Allah, bila Engkau terima taubatku dan Engkau ampunkan  dosaku , maka ...

Read More »

9 Ciri Wanita yang Akan membawa Rezeki Bagi Suaminya

isteri-solehah

INILAH 9 Ciri Wanita yang Akan membawa Rezeki Bagi Suaminya Jika ingin menyempurnakan agama dan memperoleh rezeki yang banyak menikahlah. Selama pernikahan bahagiakan isteri kerana membahagiakan isteri boleh melancarkan rezeki. Jangan sakiti hatinya kerana suami yang menyakiti hati isteri disempitkan rezekinya oleh Allah Azzawajalla. Jika terjadi masalah, selesaikan dengan cara yang ma’ruf. Perceraian adalah alternatif terakhir yang ditempuh, kerana perceraian ...

Read More »

Inspirasi Daripada Seorang Hafizah

Inspirasi Daripada Seorang Hafizah. Artikel ini sekadar perkongsian yang saya kutip daripada facebook, insyaaAllah baik untuk kita ambil pengiktibaran.   Assalamualaikum semua. Ini dia. Insan yang ‘cukup’ memberikan inspirasi buat saya. Sebenarnya saya dah lama stalk dia dalam diam. Rupanya dalam senyap dia juga follow saya. Hehe.. Mari saya kenalkan kepada kalian. Nama penuh: Farihah Zulkifli Umur: 21 tahun. Anak ...

Read More »

Gambar-gambar Kolam Koi Yang Menarik

Gambar Kolam Koi Yang Menarik. Memiliki kolam hiasan mungkin merupakan impian sebahagian besar dari kita. Selain mendamaikan dengan kombinasi pemandangan yang indah dan santai, kolam hiasan jika disertakan dengan air terjun, batuan, unsur kayu dan tumbuhan yang bersesuaian merupakan terapi yang baik untuk ketenangan kita. Kali ini saya berkongsi Gambar-gambar Kolam Koi Yang Menarik untuk tatapan kita semua  

Read More »
error: Content is protected !!