BREAKING NEWS
Home » Info

Info

Cara Terbaik Jimatkan Kos Senggaraan Kereta Anda!!

MESTI BACA - Adalah Anda Membazir Untuk Kereta Anda

Cara Terbaik Jimatkan Kos Senggaraan Kereta Anda!! Akhir-akhir ini memiliki kenderaan berenjin sama ada kereta, motosikal, panduan 4 roda, mpv dan sebagainya adalah satu keperluan yang sangat ketara. Rata-rata penduduk Malaysia memiliki sekurang-kurangnya sebuah kereta dan sebuah motosikal.  . Tahukah anda berapa bajet yang diperlukan oleh kenderaan anda seminggu, sebulan atau setahun? Agaknya ramai antara kita tak pernah kira secara ...

Read More »

4 Jenis Kucing Parsi Yang Popular Di Kalangan Penggemar Kucing

Kucing-parsi

4 Jenis Kucing Parsi Yang Popular Di Kalangan Penggemar Kucing. Apakah Anda pencinta kucing? Jika ya, tentu sudah tidak asing lagi bukan dengan jenis kucing parsi? Kucing parsi (Persian) merupakan salah satu jenis kucing yang sangat popular di seluruh dunia. Banyak para pencinta kucing yang lebih memilih kucing parsi sebagai haiwan peliharaannya. Tapi tahukah Anda, ternyata kucing parsi tidak hanya ...

Read More »

Mengapa Rasulullah Melarang Lelaki Kencing Berdiri

Mengapa Rasulullah Melarang Lelaki Kencing Berdiri Sunnah-cara-kencing Mengapa Rasulullah Melarang Lelaki Kencing Berdiri

Mengapa Rasulullah Melarang Lelaki Kencing Berdiri. Hadis yang diriwayatkan oleh Aisyah radhiyallahu ”anha, di mana beliau berkata,“Siapa yang menyatakan bahawa Rasulullah SAW kencing sambil berdiri, jangan dibenarkan. Beliau tidak pernah kencing sambil berdiri.” Dari Aisyah ra. berkata bahawa Rasulullah SAW tidak pernah kencing sambil berdiri semenjak diturunkan kepadanya Al-Quran. Secara perubatan kencing berdiri adalah penyebab utama penyakit batu karang pada ...

Read More »

Produk Ajaib Kaedah Perawatan Homeopathy Mutiarassyifa

homeopathy_works

Produk Ajaib Kaedah Perawatan Homeopathy Mutiarassyifa . Assalamualaikum. Akhir-akhir ini masalah kesihatan terutama penyakit-penyakit kronik 3 serangkai (kencing manis, darah tinggi dan komplikasi jantung) semakin berluasa menyerang anggota masyarakat kita. Hal ini mungkin berkaitan secara langsung dengan budaya pemakanan dan cara hidup masakini. Sehubungan itu juga pelbagai produk kesihatan/ubatan telah dihasilkan. Bagaimana pun kali ini saya nak kongsikan mengenai produk Mutiarassyifa keluaran DR ...

Read More »

Cerita Supplement Penambah Ketinggian

Cerita Supplement Tambah Ketinggian-01

Cerita Supplement Penambah Ketinggian.  “Aku punya ketinggian 160 cm dan 5′ 4″ kalau tak silap aku. Aku masih ingat, aku berhenti membesar masa umur aku 12 tahun dan pada masa tu, ketinggian aku 160 cm dan 5’4” . Sekarang ni, umur aku dah genap 18 tahun selalu jugak aku ukur ketinggian aku, tapi langsung tak membesar walau sikit pun. Ayah ...

Read More »

Petua Hilangkan Buncit

petua-hilangkan-buncit

Petua Hilangkan Buncit. Kalau bab perut buncit, mesti kaum wanita agak gelisah. Mungkin pasangan tidak kisah tetapi seeloknya jagalah penampilan demi pukau si dia 24 jam. Ya, kali ini anda boleh cuba petua ‘ajaib’ dan mudah ini, cukup berkesan hilangkan perut buncit seawal seminggu dan boleh mengurangkan selera makan anda…   Bahan-bahan: Lemon (setengah) Kurma (2 biji) Secawan air suam ...

Read More »

Belajar Makna Bacaan Dalam Solat

belajar makna bacaan dalam solat

Belajar Makna Bacaan Dalam Solat. Mengetahui makna bacaan dalam solat bakal membuatkan solat kita akan lebih kyusuk. Solat yang khusyuk dan diterima Allah akan memberikan kita ketenangan hati serta memperbaiki akhlak dan iman si pelakunya. Jom tonton video ini 🙂 Lihatlah betapa senang menghafal makna bacaan solat:     Ya-Allah…berikanlah aku kelembutan hati untuk mengerjakan setiap solat mu tanpa lengah-lengah ...

Read More »

Awas – Kesan Penggunaan Komputer terhadap Mata Anda

kesan penggunaan komputer terhadap mata

Awas – Kesan Penggunaan Komputer terhadap Mata Anda. Dewasa ini penggunaan komputer dan gajet berskrin menjadi satu gelombang yang tidak mampu lagi dibendung. Dengan teknologi yang semakin canggih dan laman sosial yang tumbuh bak cendawan selepas hujan, setiap individu seakan wajib menghadap skrin setiap hari. Ingat lagi saya, dulu-dulu emak selalu tegur supaya jarakkan kedudukan daripada TV risau mata cepat ...

Read More »

Semakan Gaji Kakitangan Awam Online

semak gaji online

Semakan Gaji Kakitangan Awam Online. Penyata Gaji Online / E-Penyata Gaji / Slip Gaji Online KLIK DI SINI  > Semak Slip Gaji Online http://www.anm.gov.my/public_html/bm/default/epenyata.php E-Penyata Gaji merupakan satu kaedah yang digunakan oleh kerajaan untuk memudahkan penjawat awam menyemak gaji secara online. Kaedah ini ternyata mampu memberikan faedah penting untuk mempercepatkan proses mendapatkan penyata . Berbanding kaedah  lama menggunakan slip gaji bercetak ia hanya keluar sekali ...

Read More »

Kenali Sihir dan Ilmu Hitam Serta Cara Rawatan

Kenali Sihir dan Ilmu Hitam Serta Cara Rawatan Pengertian Sihir Syeikh al-Azhar membuat penta’rifan bahawa sihir ialah amalan perbuatan yang dilakukan dengan cara mendekatkan diri kepada syaitan dan meminta tolong kepadanya. Asal pengertian kalimah sihir itu ialah memalingkan sesuatu dari hakikatnya kepada yang selainnya. Maka orang yang kena sihir melihat kebatilan sebagai kebenaran dan membayangkan sesuatu tidak menurut yang sebenarnya.Manakala ...

Read More »

Terkini – Kerajaan Amerika Syarikat Lumpuh…

Terkini – Kerajaan Amerika Syarikat Lumpuh…. WASHINGTON  – Pejabat Pengurusan dan Bajet White  House semalam mengarahkan sebahagian agensi kerajaan Amerika Syarikat (AS)  ditutup selepas Kongres gagal meluluskan satu bajet persekutuan khas bagi  mengelak kegagalan fungsi kerajaan, kali pertama seumpamanya dalam tempoh 17  tahun. Pengarahnya, Sylvia Mathews Burwell berkata, agensi-agensi kini diarah  melaksanakan rancangan penutupan ekoran ketiadaan peruntukan. Arahan itu dikeluarkan ...

Read More »
error: Content is protected !!