BREAKING NEWS
Home » Petua » Meraih Cinta Dengan Teknik Berbicara
Meraih-Cinta-Dengan-Teknik-Berbicara

Meraih Cinta Dengan Teknik Berbicara

Meraih Cinta Dengan Teknik Berbicara. Teknik berbicara atau bercakap anda merupakan salah satu cara untuk meraih cinta lawan jenis. Sebab teknik berbicara memberikan efek kepercayaan sejati dari lawan jenis anda.

Teknik berbicara juga banyak dipakai oleh para ahli psikologi untuk memberikan pengaruh positif kepada seseorang yang mengalami krisis kepercayaan diri. Oleh sebab itu, dalam hal meraih cinta diperlukan kepercayaan yang tinggi. Sehingga lawan jenis yang sedang mendengar pembicaraan anda akan menarik perhatian dan kepercayaan secara khusus terhadap anda.

Meraih cinta dengan teknik berbicara ini mudah sekali anda tiru :

  1. Ketika anda sedang berbicara, usahakan wajah anda selalu menatap wajah lawan jenis anda. Mulut anda mengucap kata-kata, namun mata anda harus tertuju pada wajah lawan jenis anda.
  2. Sebaliknya apabila lawan jenis anda sedang berbicara, usahakan mata anda jangan menatap wajah lawan jenis terlalu lama. Sebab jika ini anda lakukan, si dia akan merasa anda sedang meragukannya.
  3. Ketika anda sedang berbicara sebaiknya badan anda jangan sering bergerak. Jika anda banyak bergerak lawan jenis akan merasa anda tidak serius dalam mengungkap perasaan hati.
  4. Kata-kata yang dikeluarkan hendaklah dapat didengari dengan jelas oleh sidia.
  5. Jangan meninggi diri.

Sebenarnya teknik berbicara seperti itu boleh juga dimanfaatkan juga untuk kepentingan yang lain, misalnya dalam rundingan bisnes. Suatu hal yang tidak harus dilupakan dalam teknik berbicara yang berkesan ialah perkara pokok, iaitu keikhlasan mestilah terpahat dalam hati kita ketika menjalinkan perhubungan.

Peribadi Nabi Muhammad

Selamat mencuba

Kredit


One comment

  1. Saya setuju, Teknik berbicara memang sangatlah perlu untuk mendapatkan perhatian, khususnya lawan jenis

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CommentLuv badge

x

Check Also

Bagaimana Cara Mencuci Tangan Dengan Betul

Bagaimana Cara Mencuci Tangan Dengan Betul?

Bagaimana Cara Mencuci Tangan Dengan Betul? Tangan boleh menyimpan banyak kuman seperti Salmonella, E.coli dan norovirus. ...

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: